PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
Sesi, Brainwash!!
Friday, February 17, 2012 • 10:07 PM • 0 Surat Layang

Tumblr_lz01g97dku1qiqtrno1_500_large
ASSALAMUALAIKUM, apakah itu sesi Brainwash? Sebenarnya minggu lepas senior kat skolah aku yang semuanya baik2 belaka tersangatlah tu, telah dengan gembiranya telah menghalau pelajar perempuan keluar daripada surau dengan suara yang tersangat lembut. Jadik tinggallah budak2 junior bersama2 dengan senior lelaki yang tetibe muka bertukar jadik lain macam. Tibe2 semua start jerit2, suruh bangun, suruh duduk, suruh duduk rapat. Pastu dia mula sebut2 satu persatu kesalahan yang dilakukan dalam surau tu, Jadik, mule2 tu, dia tanya siapa yang tak masukkan baju dalam seluar, aku dengan bangganya betulkan baju aku, pastu dia tanya pulak, siapa tak pakai songkok? Aku dengan teragak-agak terus bangun pergi ke tempat yang diarahkan, pastu dekat tepi tu, dia tanya, siapa yang pakai baju takde kolar? Aku tengok baju aku, takde kolar T^T pastu tinggallah lagi 6-7 orang, pastu dia tuding jari dekat aku, sebab aku pakai baju kaler hitam, sebenarnya, baju hitam adalah larangan keras dekat skeolah aku :P Jadik kiranya haritu, aku dah buat 3 kesalahan sekali gus, bangganya ^^v Pastu mulelah sesi hukuman yang sangat menyeronokkan, Mule-mula dia suruh pumping , selepas diseksa dengan aktiviti tu, dia suruh buat nija pulak, yang kene tahan badan dengan tangan tu, Ya Allah, nasib baik aku dah biasa buat, jadik takdelah terasa sangat. Pastu aku ingatkan dah habis, tetibe dia suruh pulak buat motor, memang terketa2lah lutut aku masa tu, siap ades senior yang sepak aku lagi, baguskan dia? Macam nak lempang je muke dia time tu jugak. Pastu dah terseksa bagaikan nak mampos tu, dia suruh buat aktiviti yang tak pernah2 aku tau dan tengok, dia suruh kau tongkatkan badan menggunakan kepala, mule2 tangan letak belakang badan, pastu diri, pastu kepala atas lantai, jadik nanti aku terbentuk bentuk V terbalik , yang jejak lantai hanyalah dua kaki yang sedang berdiri dengan dahi part kepala. Seksa nak mampos dowh -.- lepas tu, akhirnya segala seksaan tu tamat, dia suruh duduk balik dalam barisan, pastu tutup mata, dan tundukkan kepala, siapa angkat ade yang kene hempuk, pastu ade pulak senior yang bawak selimut pastu diaorang main tangkap ikan, selimut tu dia buat macam jala, ikan2 tu terdiri daripada para senior yang baik macam aku :P Pastu diorang tanya pulak junior yang merokok dengan yang pernah sembahyang dalam dorm, dekat sekolah aku ni sbenarnya, sembahyang ade sesuatau yang dihalang sekeras-kerasnya bagi junior, tapi senior pulak boleh buat bila2 -.- . Pastu lepas melalui esi yang seronok tu, semua boleh balik dorm. Masuk dorm aku terus golek2 atas katil, terus tak turun riadah sebab badan aku dah berpeluh2 macam haram. Beberapa hari lepas tu, aku dapat tahu yang ade junior yang pergi report dekat Ustaz aka Warden asrama aku yang teramatlah garangnya pon. Ha, lupa aku nak tulis, masa sesi brainwash tu, ustaz tu takde sebab dia ade kursus amende tah -.- . Lepas ustaz tu tahu, budah tu bagitahu yang ade senior sepak dia. Dia siap bagitahu nama lagi, senior yang kene bagi nama tu, Terus kene gantung sekolah dan asrama, bapak kesian, dahlah senior tu MPP, baru je perlantikan. Dia kene gantung seminggu untuk tujuan penyiasatan, kalau betul dia bersalah dia akan kene buang sekolah. Kesian dowh dengan dia, sbenarnya sesi brainwash tu untuk bagi kitaorang ikut peraturan sekolah, kesian mamat kene gantung sekolah tu.Sekarang senior tengah hunt junior yang mengadu pasal senior tu. So Junior, Beware. Tu je aku nak tulis sekarang. Gatal pulak telinga aku, kene carik pengorek telinga dengan kadar segera, aku melawak :P Sekian Assalamualaikum.

OLD / NEW