PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
Nak je aku terajang mamat ni..
Sunday, May 27, 2012 • 10:35 PM • 0 Surat Layang



Assalamaualaikum, dalam hidup ni. kita mesti jumpa manusia dengan pelbagai ragam. Yelah orang kata, rambut sama hitam, hati lain-lain kan? Jadik harini aku nak tanya korang, korang ade tak orang korang benci, menyampah dengan rasa macam nak pijak-pijak sampai lenyek? Tipulah kalau takde -.-

Ok, memandangkan aku masih bersekolah. Jadik semestinya budak yang aku tak suke tu pon dalam sekolahlah kan? Dan lebih eklusif lagi, budak tu dalam kelas aku sendiri -.- Ya Allah, menyampahnya ku dengan mamat tu. Keje dia membahan orang je keje. Macamlah dia sempurna sangat, Kalau boleh, semua orang dia nak kutuk. Yang orang tu , banyak jerawatlah, yang tu gemuklah, yang tu macam perempuanlah, yang tu pemalaslah,.

Padahal, diri sendiri pun banyak cacat celanya, haduuh, memanglah dia tak cakap pon yang dia sempurna, tapi sedarlah, kita manusia, memang takkan pernah ade yang sempurna, Kau paham tak? Satu hari nanti, jangan salahkan aku kalau aku hentak kepala kau. Haritu, masa dia bahan aku. Rasa ringan sangat tangan aku nak lempang muka dia yang macam tonggang pecah. Sila hayati sketsa kat bawah ni dengan penuh rasa benci.

Sekumpulan pelajar sedang sibuk berbual tentang penyakit DEMAM CAMPAK. Tetibe budak tu, dia menujukan pulak topik kepada aku.
Budak tu: Kalau Afif kene demam campak, orang perasan tak? *semestinya dimaksudkan kepada muka aku yang tak selicin muke dia*
Aku : Tak, memang dorang takkan perasan. Sebab muka aku macam ni kan? *dalam hati, rasa nak terajang dia time tu*
Aku: Takpe, aku sedar. Kau tunggu je, tuhan ade nak tunjuk kuasa dia.
Budak tu: Takpe, bende tu lambat lagii *Sambil aku cakap dengan dia, dia saja, usap2 muka dia depan aku, konon licin sangatlah tu -.-t*
Kau ingat dowh, satu hari nanti aku simbah asid kat muka kau, Kau jangan menyesal. Masa tu baru siapa MUHD. AFIF AS-SIDDIQ.


OLD / NEW