PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
Cara-cara cover malu
Sunday, June 10, 2012 • 4:54 PM • 0 Surat Layang


Pernah tak korang buat bende yang betul2 memalukan diri sendiri? Lebih-lebih lagi kalau benda tu berlaku betul2 depan orang ramai. Mesti rasa nak masukkan kepala dalam tanah macam yang ostrich slalu buat dalam kartun kan?  Jadik, harini aku nak kongsi cara-cara untuk cover malu sekiranya perkara-perkara yang seupama dengannya menimpa anda. Ce tengok, ce tengok ~



1.Kalau tersepak batu:
Jangan terus bangun, sebaliknya kamu baring dan terus

berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai.
Bila sudah tiada yang nampak, barulah bangun.


2.Kalau terjatuh basikal:
Cepat-cepat naik basikal kamu semula dan buat-buat jatuh
sehingga berkali-kali supaya orang ingat kamu sengaja buat lawak.

3.Kalau terjatuh tangga:
Terus bersilat seolah-olah kamu dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4.Kalau terjatuh dalam longkang:
Pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka kamu seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5.Kalau jatuh ketika naik bas:
Jeritlah kuat-kuat "Oi! Apa ni tolak-tolak orang?"
walaupun sebenarnya tiada orang di belakang kamu.

6.Kalau terjatuh di depan perhentian bas:
Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang yang membantu kamu.
Kalau tak ada yang membantu baring terus sampai malam
sehingga tiada seorang pun yang tinggal di perhentian bas itu.
Inilah masa yang paling tepat untuk kamu bangun semula.

7.Kalau tergelincir di lantai licin:
Tariklah kawan-kawan atau sesiapa yang ada di sebelah
kamu untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah kamu
seorang sahaja yang dapat malu. Ye tak?!!



OLD / NEW