PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
A Journey Without End's
Monday, June 4, 2012 • 10:38 PM • 1 Surat Layang

Assalamualaikum,

Penat gila aku harini -.- menemani orang lain pergi shopping. Pagi tadi, aku bangun pukul 9.30, agak awal ^.^v satu kejayaan yang membanggakan, k lupakan, bukan bende alah tu yang aku nak citer. K, patutnya , pukul sebelas aku patut meet dengan sorang kawan aku yang bernama Sofia dekat Library KL. Nak buat study group, tapi memandangkan hanyalah terdiri daripada 2 orang, kita panggil study couple, bleh plak? Jangan salah paham, dia bukan aku punya ehem2, tidak sama sekali. Kebetulan rumah dia dekat, jadik dialah yang menjadi mangsa untuk aku tiru homework.

Dalam pukul 9.45 aku sampai tren Bandar Tun Razak, punyalah laju aku lari. Takut minah tu dah tunggu, sampai je dekat LRT stesyen tu, rupa-rupanya dia belum sampai lagi. Tensyenlah aku -..- Beria-ria call macam dah sampai lagi awal. Pastu tunggulah dia dekat situ. Pastu dah jumpa, kami pon mengorak langkah dengan malasnya ditemani sinar mentari yang begitu ceria mencurahkan cahayanya yang amatlah menyilaukan mata. Pastu sampai kat bahagian longkang besar tu, dia start citer pasal dia pernah nampak orang kecinglah kat situ. Hahaha, Takde keje citer bende tu,

Setibenya angkatan dua orang pelajar TIKL yang bersemangat ciput untuk belajar ke destinasi, kami mendapati Library Tu belum bukak TT^TT Dia bukak pkul 2 petang kalau hari Isnin. Padahal waktu tu, baru pukul 11.30, takkanlah nak tunggu sampai bukak kan? Jadik, mula-mula dah berura-ura mcam kura-kura nak buat keje dekat Dataran Merdeka yang terletak sebelah-sebelah je dengan Library tu. Mula-mula nak buat dekat dengan bangunan yang tinggi tuu, tak silap, aku kat situlah bendera Merdeka dikibarkan, tak silaplah, tak taupun :3 Tapi , pastu nampak plak, orang2 putih yang sedang berkejaran dekat tengah Padang tuu, k aku tipu, diorang sibuk menangkap gambar yang tak reti2 nak duduk diam2, k tak lawak. Takut plak, masa diorang ambik gambar tetibe, terjumpa dua ekor dugong tengah tertonggeng-tonggeng buat kerja sejarah dekat tengah pentas dunia tu.

Jadik, mulalah merancang nak buat dekat KFC plak, padahal tak tau jalan. Baru je nak keluar dari kawasan tu, tetibe minah tu tarik beg SUPREME aku yang dibeli dengan harga 30 hinggit, dia ajak aku masuk Galeri Kl. Aku pon ok je, aku suruh dia masuk dulu, Maklumlah, gentlemen, hahaha, takde argh, aku malu yang mintak penampar, pastu masa2 memaksa sesama sendiri masuk dulu, tergelak-gelak depan pintu tu, akak yang duduk dekat kaunter tu, mungkin dah fedul tengok kami , dia sendiri emput masuk :P  Pastu kami pon dengan langkah lagak seorang anak Dato' masuk lah kedalam Library yang sejuk tu.

Pastu , tengoklah ukiran2 yang menriklah sangat kat situ. Kagum situ, kagum sana. Pasti keluar, Jalan pergi KFC. Awal-awal tak tau jalan, tapi disebabkan minah tu ade, dia ingatlah sikit2, jadik aku pon ikutlah. Sampai kat situ. Beli makanan, pastu ambik port dekat tingkat atas, memanglah takkan nak buat kat bawah, dengan orang lalu lalang, jatuhlah saham kami yang mahal ni :P Duduk kat atas, buatlah kerja sejarah yang banyak nak mampos tu. Pastu lepas dekat 2 jam kot? tak pasti, dah boring buat sejarah. Merancang plak nak pergi jalan2, keluar dari KFC,  pergi Central Market, aku terpaksa ikut dia beli tudung yang uptodate, kononnya, pastu sampai satu part tu, tengah2 tunggu minah tu pilih tudung dia, tetibe, dengar sura orang jerit2, suara lelaki dengan perempuan tengah bertikam lidah, pastu tetibe nampak sorang lelaki tengah pukul perempuan, HADUUSS! aku yang tengok pon boleh merasai kesakitan dia, nasib baik ade lelaki yang datang halang dia sebelum jadik lebih teruk.

Aku pon jadiklah penonton tak berjemput kat situ, nasib baik takde popcorn. Pastu tak tau, apa citer terus blah dari situ. Keluar dari situ, ingatkan nak balik. Tak jadik,pergi Masjid Jamek plak, minah tu nak carik bajulah plak, jumpa baju tu, mahal, jumpa baju tu, buruk. Akhirnya, pusing2 kat situ. Pastu sesat, kemudian dia salahkan aku, padahal, aku yang ikut dia jalan -_- Pastu pusing2, jumpalah jalan balik. Pastu naik tren yang laju tu, balik rumah. K habis citer, Sekian Assalamualaikum.

OLD / NEW