PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
Lonjakan Paradigma duduk asrama
Friday, June 8, 2012 • 8:34 PM • 0 Surat Layang

Assalamualaikum,

Mula-mula sekali, aku nak tanya, Korang duk asrama tak? Kalau tak duduk, anda amatlah digalakkan membaca entry ni kerana ianya mampu memberikan anda info yang sangat menarik. Tapi sebelum tu, aku nak bagitau yang tajuk entry tu typo :P Sepatutnya Anjakan Paradigma. Harini, aku nak citer kelebihan duduk asrama, ;) Banyak kelebihan dia sebenarnya, aku je yang pandai2 pergi keluar duduk luar. Ce tengok, kelebihan depa semua.

Mula-mula sekali, duduk asrama ni, mampu membantu kita menghargai barang peninggalan nenek moyang zaman berzaman. Apakah? Semestinya katil berwarna kelabu yang entah dari zaman bila tu. Sekali baring, fuuuhh memang wangi (Y) , macam-macam bau ade. Memang selesa bila tidur, sangat sesuai untuk menjadi tempat untuk korang menghasilkan peta yang cantik dan menarik.

Pastu, duduk asrama ni semua makanan sedap. Serius cakap, makanan kat Dining ni, mampu menjadi setaraf makanan penjara Kajang. Lebih-lebih lagi, kalau dia kasik ikan jaket, memang keras. Campak dekat kucing, boleh mati kucing tu. Pastu masakan dining ni, kekadang sangat unik. Ade sekali tu, dia masak ikan masak sup kaler merah, Whahaha, rasa sup tu, macam suplah, tapi klar dia warna merah. Tak tahulah sama ada makcik dining telah secara tidak sengaja tertumpah air sirap ke dalam sup tu, tak pun, masa dia tengah masak, dia terhiris jari dia, memancutkan darah ke dalam sup tu. Atupun, mungkin makcik tu dah bosan dengan menu biasa , jadik dia pon mencurahkan kreativiti bagi menarik minat para pelajar. Hahaha, k tak lawak.

Akhir sekali, duduk asrama ni, mampu mendidik disiplin. Mengapkah? bukan sebab kita kene buat semua bende sendiri. Tapi sebab kita kene buat bende untuk orang lain sekali.Sebagai contoh, seorang senior yang baik hati, mengarahkan seorang junior yang naif  untuk melakukan kerja beliau. Dengan ini, perasaan menjadi perkerja bawahan dapat dipupuk. Kita akan dapat merasai bagaimana seronoknya menjadi seorang pekerja makan gaji  yang sentiasa diarahkan oleh pihak atasan.

K, tu je yang aku nak taip. Sebelum menutup tirai yang belum dibuka, aku nak cakap sori dekat makcik kantin yang cantik setaraf dengan Neelofa, sebab telah "memuji" masakan makcik yang the very vavavoom itu.

OLD / NEW