PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
Selamat Berpuasa Di Bulan Ramadhan
Saturday, July 21, 2012 • 1:20 PM • 0 Surat Layang


Assalamualaikum,
pejam celik, pejam celik, dah start puasa, Tak perasan kowt, rasa baru semalam aku puasa tahun 2011. Hahaha, anyway, aku nak ucapakan selamat berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh dunia, semoga kehidupan anda dicucuri rahmat :D

Jadik, semalam, emrupakan malam pertama aku menunaikan solat tarwih dekat Masjid Othmaniah. Orang kata, malam pertama terawih besar pahala dia, betul? Insya-Allah, tapi kita kene ingat yang kita buat bukan untuk pahala semata-mata tapi kerana Allah jugak :D Nak dijadikkan citer, memang ramai argh dekat masjid semalam, tak kiralah, yang tua mahupun yang muda, masing-masing berlumba-lumba bagi mendapatan rahmat daripada Allah :')

Tapi, adakah bilangan mereka yang hadir malam ini akan terus bertambah ataupun akan berkurang bermula hari kedua. Yelah, selalunya, aku tengok, masuk hari kedua, jumlah pengunjung masjid dah makin kurang, lebih-lebih lagi bila masuk hari ke 20++ memang bukan nak kata apalah, memang sikit derr. Harap-harap, tahun ni, aku boleh pergi Masjid setiap hari, almaklumlah, tabiat malas masih bersisa dalam badan aku ni.

Semalam kan, semua budak sibuk nak post ucapan selamat berpuasa dekat facebook. Yang dekat group budak sekolah aku, punyalah ramai. Jadik aku nak tanya, "korang tak boleh ke post dekat wall korang je?". Sori 2 saylah, tak salah , tapi, korang sebenarnya telah menyemakkan notification aku. Paham tak betapa kecewanya diri aku apabila mendapati notification yang disangkakan daripada aweks merupakan ucapan yang sama berulang-kali daripada korang :B

Pastu, Aku nak citer ni, tadi masa aku pergi Hospital Kampung Baru atas sebab-sebab tertentu yang semestinya bukanlah untuk apply jadik doktor, masa nak balik, adelah orang tu jual bubur lambuk, so, mak aku punyalah eksaited, yelah, dah lama tak makan bubur lambuk, dia suruhlah aku pergi beli 2 plastik.

Soo, sebagai anak yang patuh lagi hensem, aku pon pergilah beli bubur lambuk yang dimaksudkan. In the same time, masa aku nak beli tu, ade argh sorang pakcik ni, nampak macam kurang berkemampuan, dia lalu dekat gerai tu, akak tu nampak je pakcik tu, dia terus kasik pakcik tu satu paket.

Sumpah baik gila, dia takde cakap pon kene bayar ke hape, dia cakap "nah pakcik, makan untuk buka puasa". Pakcik tu punyalah gembira sambil tersenyum sorang diri, jadik tanpa membuang masa, aku pon tanya, aku tak dapat free ke? HAHAHA, k aku tipu :P

Tu je aku nak citer sekarang, jadik sebagai penggulung bicara, aku ucapakan selamat BERPUASA kepada semua rakyat Malaysia. Jangan curik-curik makan dekat dapur eyh? Pastu jangan buat-buat terlupa plak :P Tak baik, tuhan marah :B K tu je, Assalamaulaikum. Btw, boleh tak korang tolong klik sini.

OLD / NEW