PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
GANGNAM STYLE, SAYA INGIN MENJADI YAHUDI?
Monday, September 3, 2012 • 7:13 PM • 1 Surat Layang

Assalamualaikum,

Sejak akhir-akhir ni, kecoh isu kononnya lagu yang kian meletop yakni lagu Gangnam Stail, membawa maksud "saya ingin menjadi yahudi". Dakwaan ini, sebenarnya amatlah salah lagi tidak betul . Tolonglah  jangan percaya dan jangan sebarkan kepada individu lain. Sebenarnya, dakwaan ni, disebarkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab , lantas orang melayu kita yang kengkadang ni lurus gak, terus share dekat fb. Kat bawah ni, aku sertakan maksud sebenar di sebalik lagu Gangnam Style.


Gangnam Maksud 'Saya Ingin Menjadi Yahudi'?

Maksud Sebenar Gangnam
Menurut orang Korea, Gangnam-gu merupakan kawasan dalam Seoul yang dihuni artis-artis, penuh dengan bangunan rekaan moden, mahal, ada style dan mereka menyamakan Gangnam dengan Beverly Hills di Amerika Syarikat. Oppa pula ialah panggilan hormat mereka kepada lelaki yang lebih tua seperti kita menyebut ‘abang’ atau ‘encik’ .
Maka mamat yang popular tiba-tiba itu menyanyikan lagu yang bertajuk ‘ cara encik gangnam’. Negara Yahudi sebesar Amerika Syarikat pun tak pernah ada tempat dengan nama bermaksud “I wanna be Jews”.
Ha, sekarang korang dah tau maksud sebenar Gangnam  Style? jdik, janganlah mudah sangat percaya dengan apa yang kita baca, siasat dulu kesahihan sesuatu berita yang kita baca. Sekian, Assalamualaikum.

OLD / NEW