PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
ANDAI ITU SPM-NYA.
Thursday, March 27, 2014 • 9:44 PM • 1 Surat Layang

Assalamualaikum, 

Setelah sekian lama berkabung menyelubung di dalam selimut di dalam gelap di dalam bilik di bawah sinaran kegelapan selepas kecewa dengan keputusan SPMyang bagai jatuh ditimpa paus, akhirnya kini aku berjaya, aku mampu keluar dari perkabungan.

Hahahahahahahhahahaha, sori kerana membuang masa kalian sebab nak kene baca sketsa mnegarut yang ditulis dengan penuh emosi sambil menahan sebak di dada.  DUA PULUH . TIGA. DUA RIBU EMPAT PELAS. Aku rasa aku tak payah bagitaulaah apa yang speselnya tentang tarikh tu. Klaua korang rasa itu tarikh harijadi aku, mahupun harijadi Najib, mahupun harijadi justin bieber. Maka tekaan anda jauh meleset. Sila kecewa dan mengeji diri anda sekarang.

Gila kentang kau tak tau hari tu hari apa? Hari khamis itu pasti, tapi tarikh tulaaaaaah yang telah ditakdirkan bahawa keputusan SPM yang 'amatlah' dinantikan diuwar-uwarkan kepada orang awam. Selepas 3 bulan , jap 3 ke empat bulaan. K lebih kurang tiga bulan mengerah tenaga, mencari rejeki katako. akhirnya dapat gaklah result yang dinantikan. K aku tau korang bosan baca aku merepek. Mesti kau nak tau aku dapat berapa kan? Ce teka , ce teka. *gaya usop wilcha* Kalau korang teka 10 A, anda digalakkan untuk terjun dari bangunan KLCC kerana anda telah mencalarkan hati dan jiwaku.

KK, kali ni betul2 aku bagitau. Pagi. Khamis. Aku keluar rumah lebih kurang pkul 9 pagi. Nak pergi KFC , katanya, sbb nak pergi dengan kawan. Dngan menggayakn baju dna kasut baru , kononnya nanti nak naik pentas. Nanti wartawan nak interview. Sampailah aku dekat sekolah lebih kurang pkul 10. Selepas menggayakan senyuman palsu terhadap rakan2 yang 'amatlah' dirindui. Akhirnyaaaaaa, cikgu panggil masuk dewan. Klau kat sekolah aku, biasanya, keputusan diorang akan paparkan dulu dekat skrin besar kat atas pentas, ala2 tengah tengok wayang. Jadik, sebelum acara pemberian slip keputusan. Kau dha boleh tau sbsnrnya kau dapat sepuluh A ke idok.

Pastu an, an , an. Masa dia paparkan nama2 yang berjaya tu, dengan rakusnya , aku tolak orang depan aku. Punya skan atas bawah carik nama aku. Lepas satu slide, pastu satu slide. Takde. Nama aku takde. Dia macam boleh diibaratkan tengah tengok wayang cerita ombak rindu yang boleh meleleh hingus kau tengok. Pastu selepas menyedari yang diri ini tidka cukup bijak nak dapat 10/9 A. Aku pun pergila beratur dekat guru kelas nak ambik  result. Waktu tu,  tuhan je tau betapa hancurnya hatiku. Remuk macma kene langgar dengan bas, pastu kene lenyek dengan lori, pastu melekat dengan kontena kenderaan berat sila ke kiri.

Mesti kau nak tau aku dapat berapa kan? Tipulah kalau taknak tau, sebb kitakan rakyat Mlaysia, amalan menjaga tepi kain orang semestinya telah dipupuk sejak lahir lagi. Disebabkna dah banyak sangat aku merepek. Aku akan reveal keputusan yang telah menghancurkan hati dan jiwaku. sila scroll kebawah dengan penuh kesabaran dan penuh drama. Kalau boleh pasang background music yang tambah thrill tu. Ok ok. Mempersembahkan.

.

.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.

.
.
.

.
.

.
.
.

.
.
.
.

.
.

ksila nangis. kbai.



OLD / NEW