PELIK LEBIH BAIK ;
Read Entry PortfolioFollow
TIPS NAK KURUS TANPA EXERCISE??!!!
Monday, April 21, 2014 • 9:31 PM • 0 Surat Layang

Assalamualaikum,

Harini tok guru akan berkongsi langkah2 untuk kurus tanpa bersenam. Tok tau sangat, dengan perangai rakyat Malaysia yang memang malas gila babeh bab2 nak kene bersenam. Tu yang sampai kluaq kat paper pasai negara Malaysia ni orangnya banyak yang gebu2 belaka.

Hahahaha, k sila abaikan tok guru ajaran sesat kat atas tu. Orang zaman skang, kalau nak kurus tapi malas hazababeh nak bersenam mesti stok beli pil2 pelangsingan tanpun jamu2 kuruih yang makcik jamu tu promote. Pedehal makcik jamu tu pun tak kurus. Hahahaha.  Korang tau tak, sesuka hati kau je telan semua tu , silap2 boleh rosak buah pinggang tau taaak? Sudahlah kau bebankan buah pinggang kau dengan dumbell yang begitu kental bergoyang tatkala engkau berjalan tu. Pastu kau paksa plak di cuci pil2 tah pape yang melantak.

Memanglah skarang dia pormote, "Tiada kesan sampingan kepada buah pinggang" "Tiada bahan kimia berbahaya". Haaaaa., skarang memanglah x nampak apa2. Kau tunggu 5-6 tahun karang. Tuptup jumpa doktor , doktor cakap kau mengandung. Macam takde kene mngena plak an. Hahahaha, dah tua besok, tuptup buah pinggang kau rosak. Kau nak tunding jari kat sapa? Nak carik balik orang tu? Haaaaa. Sebab tulah aku yang  berhati mulia serta kcak bergaya nak kongsi gano mu nak kuruih tapi toksah bersenam.

Aku tau, kau dah bosan baca aku merepek. Tak sabar dah nak baca tips2 nak kurus ni. Taaapiiii sebelum, aku kongsi tips2 semua bagai, aku nak korang klik gmbar kat bawah. Kalau tak klik, semua tips tu takkan keluar, haaaaaaaaa., jadik kalau engko nak tau tips kurus ni, Kau kene klik gak gambar kat bawah ni. Wajibulgunnah . Hahaahahaha. Aku janji lepas kau klik , gentel aku bagi tips semua.



Klik gambar ni !!! Pahtu aku kongsi tips semua. Kompem , gentel aku kongsi. Hahahahaha. Klik tau. 

Langkah2 nak kurus yang perlu kau ikut adalah:


 
1) Minum air mineral dengan kadar yang banyak. Haaaaaaaaaaa., kalau nak kurus, kau kene slalu melantak air mineral. Haus tak haus, kau kene minum jugak. Slalunya orang cakap, kita kne minum 8 gelas air kan? Haaaa, bagi orang2 yang nak kurus, kau kene minum banyak2 air kosong. Sebab apaa? sebaab kalau korang minum banyak air kosong, buah pinggang lagi senang proses makanan2 berlemak yang kau dah telan. Slalunya air mineral yang botol 1.5 litre tu, habiskanlah dalam 2-3 botol 1 hari. 


2) Haaaaa., engko tau ni apa? Menipu kau tak tau. Habis yang tengah pegang tu apaaa? Yang tengah cair dimulut dimulut tu apaa?  Hahahaha, semestinya aku tau, manusia2 bertubuh gempal amatlah menggemari makanan dipanggil cokelat. Aku nak kau kurangkan makan coklat. Sebolehnya berhenti terus dari makan bende2 ni semua termasuklah maknan2 yang telah diproses seperti kerepek dan sebgainya. Sebab bende2 macam nilah yang menambah baja dekat lemak2 kau tu. Tu yang makin hari makin subur. 

3) Kau tau ni apaaa? Ni haaaa nama dia, teh hijau. Orang jepun slalu rajin bebenor minum bende alah ni. Sebab teh hijau ni , fungsi dia untuk cuci perut kau , pahtu dia akan lawaskan segala toksin dalam badan kau menerusi proses dipanggil kencing. Sebolehnya, amalkan teh hijau ni 3 kali sehari. Minum 1-2 jam lepas sarapan, makan tengah hari dan makan malam. 

4) Haaa., kalau yang ni, memang gentel2lah kau tau. Makanan ruji rakyat Malaysia kot. Ok, kalau kau rasa nak betul2 turunkan berat badan, kau kene kurangkan makan nasi. Sebab apa? Ok, cuba kau ambik sebutir nasi umpama setitis peluh petani tu, pastu kau rendam dalam air. Lepas beberapa minit, kau keluarkan. Mesti kau nampak nasi tu kembangkan? Lebih besar bukan? Haaaaaa., macam tu jugaklah keadaan nasi tu dalam perut kau bila kau makan nasi. Bila nasi tu dah hadam masuk perut, nasi tu jugak akan berkembang dalam perut kau. Hahahhaa, sebab tulah, sebolehnya elakkan daripada makan nasi. Tapi xdelah berenti terus. Karang mati kempunan pulak. Boleh makan, tapi kurangkanlah jugak. Pastu masa makan, pastikan kau kunyah sampai nasi tu dah hancur betul2 baru kau telan. 

Sekian sahaja, penat kot taip semua ni. Lenkali kalau aku rajin aku tambah lagi. Yang penting, cuba ikut dulu semua yang tulis ni. InsyaAllah kalau konsisten , berat kau akan turun.




OLD